-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اسفند 1399
نمونه قرارداد و صلح نامه آپارتمان و ملک

 نمونه قرارداد و صلح نامه آپارتمان و ملک

برای کسی که تصمیم به انتقال یک ملک و آپارتمان می گیرد راه ها و عناوین مختلفی وجود دارد؛ به عبارت دیگر انتقال ملک و آپارتمان باید در قالب یکی از عقود مملک (تملیکی) مانند عقد بیع، عقد صلح، عقد هبه، معاوضه یا عقدی آزاد (ماده 10 قانون مدنی) انجام شود.وقتی که طرفین قصد دارند از سختگیری های سایر عقود تملیکی  فاصله بگیرند و رابطه آنها مبتنی بر مغابنه (سود و زیان) نیست شاید بتوان گفت بهترین قالب عقد صلح است.جز در نامگذاری، تفاوت زیادی بین قراردادهای بی نام مشمول ماده 10 قانون مدنی و قرارداد صلح موضوع مواد 752 به بعد همان قانون نمی توان یافت.در ادامه قسمتی از یک نمونه قرارداد صلح در خصوص انتقال یک دستگاه آپارتمان که توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی نگارش یافته است جهت اطلاع و آگاهی مخاطبان گرامی ارائه می گردد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 40716

 

متن قرارداد صلح (صلحنامه) ملک 

ماده 1 - طرفین قرارداد

صالح (صل کننده) : آقای بهروز ...... شماره ملی ......... نشانی : ................... با وکالت رسمی خانم زهرا ....... به موجب وکالتنامه شماره ......... مورخ 1399/09/03.

متصالح (صلح گیرنده) : خانم زهرا ....... به شماره ملی ....... به نشانی تهران شهرک غرب................ .

 


ماده 2 - مورد صلح

عبارت است از سه دانگ ملکیت و منافع و کلیه حقوق مستقر در پلاک ثبتی ..... فرعی از 74 اصلی یک دستگاه آپارتمان به نشانی تهران شهرک غرب ....... و نیز کلیه توابع و ملحقات و آنچه که در سند مالکیت آمده است اعم از پارکینگ و انباری و انشعابات آب ، برق و گاز منصوب در آن که متعاقب تنظیم این صلح نامه نسبت به انتقال و واگذاری سند قطعی اقدام خواهد شد.

 


ماده 3 - مبلغ مورد معامله

عبارت است از ده میلیون تومان معادل یکصد میلیون ریال که به طور قطعی متصالح به عنوان عوض صلح به صالح پرداخت می نماید.

 


ماده 4 - شرایط قرارداد صلح

1- صالح به موجب این صلحنامه کلیه حقوق ناشی از مالکیت خود را به طرف دیگر صلح و انتقال قطعی نموده و هیچگونه ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.

2- هیچگونه اختیار فسخ در این معامله درج نشده و طرفین جز با اقاله و تفاسخ حق بر هم زدن معامله را ندارند.

3- مورد صلح در تحویل و تصرف خود متصالح است (محل زندگی مشترک)

4- ........... .

5- ........... .

 

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.)

 

امضاء صالح                                                                                                امضاء متصالح  

 

 

ثبت امتیاز
پرسش و پاسخ‌های متداول
بله، یکی از خدمات مهم دفتر وکالت دادگران به مخاطبان گرامی تنظیم حرفه ای و تخصصی انواع قرارداد است.
حداقل هزینه تنظیم یک قرارداد مبلغ 3 میلیون تومان است که البته ممکن است با توجه به پیچیدگی، حجم و نوع قرارداد این مبلغ افزایش یابد ولی به طور معمول برای تنظیم قرارداد صلح چیزی بیشتر از این دریافت نمی شود.
حدود 1 الی 2 روز زمان لازم است تا یک قرارداد توسط وکیل مطابق نیاز و درخواست شما تنظیم گردد.
کلیه قرارداد هایی که خارج از دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می شوند عادی هستند از جمله قراردادهایی که در بنگاه های املاک تنظیم می شودو یا نزد وکیل یا قراردادهایی که طرفین بین خود تنظیم می نمایند.قرارداد عادی در محاکم و دادگاه ها از همان اعتبار قرارداد رسمی برخوردار است و گاهی به دلیل تشریفات لازم جهت تنظیم اسناد رسمی چاره ای جز تنظیم سند عادی نیست و البته بی تردید اگر امکان تنظیم سند رسمی وجود داشته باشد من حیث المجموع توسل به آن بهتر است.
نظرات

پنجشنبه, 11 شهریور,1400

گلی

با سلام
میشه لطفا سوال منو جواب بدید 🙏
چند روز پیش پدر بنده همرا با یکی از عمو هام رفتن و خونه ای که به نام مادر پدرم🙏هست رو ب صورت صلح قطعی ملکی 3 دان 3 دانگ ب اسم خودشون زدن ، حالا چون قبلا سند اولیه ی اون دست یکی دیگه ار عمو هام بوده و رفتم براش المثنی گرفتن و تو روزنامه اعلامیه دادن و حتی از پزشکی قانونی برای کهولت سنی و سلامت جسمانی و عقلانی مدرک گرفتن حالا اگر بقیه وراث مادر بزرگم بفهمن و مادربزرگم هم در حال حیات هستند و اینکه بیان و شکایت کنن و نظر ایشونو از مصالحه اوته خونه بر گردونن و یا آیا در صورت عدم حیات و بعد از مدتی فوت بیان و بگن چون پیر بودن و نمیدونسته و اینا میتونن خونه رو از مالکیت تصالح ها ک پدر و عموم بیرو هست بیرون بیاورند یا در هیچ صورت حتی دعوا و خونریزی و در آینده عدم رضایت مصالح هم هیچ کاری ازشون بر نمیاد و یه سوال دیگه آیا وقتی تصالح ها خونه رو بفروشن ب نفر بعدی باز هم باید صلح نامه بنویسن و راحت نیس یا هیچ فرقی بین اونا و کسی ک مبیع رو از طریق خرید و فروش ب اسمش هست نداره 🙏🙏🙏🙏🙏؟؟؟؟؟؟؟؟

جمعه, 25 آذر,1401

سهیل فرزام

با سلام وتشکر از دادگران حامی من میخوام سه دانگ اپارتمانم را بصورت صلح نامه به همسرم واگزار کنم که بعد از خودم تا زنده هستم صاحب ان باشد . به چه صورت نگارش شود و ایا خودم میتوانم این صلح نامه را تنظیم و در دفتر اسند رسمی ثبت کنم .

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.