-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 اسفند 1398
انتقال چک بعد از برگشت

 انتقال چک بعد از برگشت

یكی دیگر از مباحثی كه در جامعه مطرح می‌شود و ممكن است برای بسیاری سوال باشد، انتقال دادن چک به دیگری بعد از برگشت زدن چک است. در این مواقع جریان از این قرار است كه وقتی دارنده چک خودش نمی‌تواند وجه چک را وصول كند، آن را به دیگری واگذار می‌كند و در مقابل پولی كه به او می‌پردازند، وصول چک را به آن ها واگذار می‌كند.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 26600

 

انواع انتقال چک

  • طبق ماده 11 قانون صدور چک «كسی كه چک پس از برگشت از بانک به او منتقل شده است حق شكایت كیفری نخواهد داشت»
  • در هر صورت اگر بعد از برگشت زدن چک یا حتی بعد از این كه شكایت كیفری تنظیم شد، انتقال چک صورت گیرد، دیگر آن چک قابلیت تعقیب كیفری خود را از دست خواهد داد، به همین دلیل اگر برخی افراد ادعا کردند «در هر زمان كه چک را به ما بدهید سریعا آن را وصول می‌كنیم» باید به این نکته پی برد كه احتمالا از راه‌های غیر قانونی و غیر انسانی می‌خواهند این اقدام را انجام دهند؛ مثل این كه شخص صادركننده را به زور بازو تهدید می‌كنند تا وجه چک را پرداخت كند.
  • در مواقعی نیز ممكن است چک به صورت قهری به فرد دیگری برسد. مثلا هنگامی كه شخصی چک را برگشت می‌زند و سپس فوت می‌كند و پس از آن چک به وراث او می‌رسد، در این مواقع از لحاظ قانونی منعی برای پیگیری كیفری چک وجود ندارد و وراث آن شخص می‌توانند به شكایت كیفری ادامه دهند.

راه های تماس و مشاوره با وکیل متخصص چک و اسناد تجاری

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.