-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 بهمن 1399
نمونه دادخواست و رای طلاق توافقی

 نمونه دادخواست و رای طلاق توافقی

قبل از انجام هر اقدامی برای طلاق توافقی لازم است با همسرتان در مورد همه مسایل زندگی مشترک به توافق برسید از جمله: مهریه - نفقه - اجرت المثل - حضانت فرزندان مشترک، جهیزیه.چنانچه تمایل دارید مراحل طلاق توافقی در بازه زمانی کوتاهتری انجام شود و یا تمایل ندارید شخصا در دادگاه حاضر شوید و یا این که فرصت پیگیری پرونده را  ندارید، با گرفتن وکیل دادگستری باتجربه در امور خانواده، می توانید همه امور را به وکیل طلاق توافقی بسپرید که در این صورت نیازی بهه حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست. وکیل به وکالت از شما دادخواست طلاق توافقی یا همان گواهی عدم امکان سازش را تنظیم کرده، در جلسه رسیدگی در دادگاه حضور می یابد، در جلسه مشاوره شرکت کرده و در نهایت در دفترخانه، طلاق را ثبت کرده و سند طلاق را دریافت می دارد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3008

 

دادخواست و رای طلاق توافقی - طلاق خلع - مبارات

  • توجه داشته باشید که در طلاق توافقی یک وکیل دادگستری نمی تواند وکالت هر دو طرف را بر عهده داشته باشد و نیاز به حضور دو وکیل هست؛ یک وکیل برای زوج و یک وکیل برای زوجه.
  • در صورتی که قصد دارید خودتان شخصا بدون گرفتن وکیل اقدام به طلاق توافقی نمایید باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و دادخواست طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) ثبت کنید.
  • لازم به توضیح است که وکلای دفتر وکالت ما پروسه طلاق توافقی را ظرف 20  روز کاری انجام می دهند. در صورتی که تمایل به گرفتن وکیل برای طلاق توافقی می توانید با این شماره ها تماس بگیرید:  88019244 و 88019243

 

نمونه شماره 1 - دادخواست طلاق توافقی

خواهان :

شقایق ....... نام پدر : حسن   محل اقامت : تهران.خیابان پاسدار گمنام ........ .

علیرضا ...... نام پدر : حمید  محل اقامت : تهران.خیابان فرشته ....... .

وکیل : مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ...... .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق توافقی

دلایل و منضمات دادخواست :

1- رونوشت سند ازدواج به شماره ... مورخ 1392/07/10

2- شناسنامه شماره ... صادره از رشت

3- وکالت نامه به شماره ..... میزان تمبر مالیاتی 15000 ریال باطل شد.

4- وکالت نامه به شماره ..... میزان تمبر مالیاتی 15000 ریال باطل شد.

شرح دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه عمومی خانواده

با سلام

احتراماً زوجین به موجب سند ازدواج شماره ... در تاریخ 20 مهرماه سال 1392 با مهریه مندرج در سند ازدواج به عقد نکاح دائم یکدیگر در آمده اند لکن به جهت اختلافات پیش آمده ادامه زندگی برایشان میسر نمی باشد.لذا با عنایت به مراتب مطروحه صدور گواهی عدم امکان سازش از محضر دادگاه مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

نمونه شماره 1 - رای دادگاه طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ‎........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۵۶۲ ددگاه خانواده مجتمع قضایی شهید باهنر تهران

تصمیم نهایی شماره : ......

خواهان : خانم شقایق ...... فرزند حسین با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها .

خوانده : آقای علیرضا .... فرزند حمید با وکالت .............. .

خواسته : طلاق توافقی
گردشکار-خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم  داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر/ فوق العاده دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور قرار می نماید.

متن رای دادگاه طلاق توافقی

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان شقایق  ....... با وکالت مسعود محمدی به طرفیت خوانده علیرضا با وکالت خانم ....... به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) جهت اجرای صینه طلاق و ثبت آن، دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب .... مورخ ۱۳۹۲ دفتر اسناد رسمی ازدواج شماره ...حوزه ثبت که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانولده مستقر در مجتمع قضائی مثبوت به شماره .... تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده و اين دادگاه نیز نظر مزبور را مطابق ظواهر و احوال زوجین میداند لذا تقاضای آنان را وارد و موجه تشخیص و مستندا به مواد ۰۲۵ ۲۶ و ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافق زوجین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود :

زوجه کلیه مهریه ما فی القباله خود را در قبال طلاق خلع به زوج بذل نمود و وکیل زوج هم قبول بذل نمود و زوجه نسبت به نفقه واجرت المثل ادعایی ندارد و جهیزیه در اختیار زوجه می باشد و طرفین نسبت به هدایای زوجیت و سایر حقوق مالی به یکدیگر ادعایی ندارند و حضانت فرزند مشترک به عهده زوجه می باشد و نفقه فرزند مشترک به عهده زوج می باشد و زوج بابت نفقه فرزند هر ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت می نمأید و زوج هفته ای ۲۴ساعت حق دارد فرزند خود را ملاقات نماید و با توجه به شیر خواره بودن در حضور زوجه ملاقات نماید تا بعد از شیر خوارگی و زوجه حسب اقرار باردار نمی باشد.زوجه حسب اقرار خود و تائید زوج و نیز گواهی صادره از آزمایشگاه فرجام مثبوت به شماره ..... در دفتر ثبت لوایح باردار نمی باشد .

طلاق واقع شده مستندا به ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد.رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان تهران است. گواهی صادره در اجرای ماده ۲۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتیکه گواهی صادره ظرف مهلت مزبور به دفتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن تسلیم نگردد و يا تسلیم کننده گواهی به دفترخانه، ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه طلاق جهت اجرای صیغه طلاق حاضر نگردد و یا مدارک لازم را به دفترخانه ارائه ننماید گواهی صادر شده از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در این گواهی نیز ملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۲۷ قانون مذکور با رعایت جهات شرعی در قبال طلاق خلع به زوج بذل دفترخانه طلاق و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت.

رییس شعبه 259 دادگاه عمومی حقوقی تهران (خانواده)   

 

 

 

نمونه شماره 2 - دادخواست طلاق توافقی

خواهان :

مازیار ....... نام پدر : مرتضی   محل اقامت : تهران.خیابان ولیعصر ......... .

ناهید ..... نام پدر : ایرج  محل اقامت : تهران.خیابان تهرانپارس ......... .

وکیل : مسعود محمدی  به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها .... .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق توافقی

دلایل و منضمات دادخواست :

1- وکالت نامه رسمی به شماره .... مورخ 1394/1125 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 1500 ریال باطل شد.

2- وکالت نامه رسمی به شماره .... مورخ 1394/1125 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 1500 ریال باطل شد.

3- شناسنامه شماره .. صادره از یزد

4- شناسنامه شماره .... صادره از تهران

5- سند ازدواج شماره ..... مورخ 1381/04/21 دفتر رسمی ازدواج

شرح دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی تهران (خانواده)

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند؛زوجین به موجب سند ازدواج شماره ... مورخ 1381/04/21 به عقد یکدیگر درآمده اند و با مهریه به میزان مندرج در سند نکاحیه و دارای یک فرزند پسر به نام دلسا که از دایره حضانت خارج می باشد لذا  با توجه به اختلافات حاصله قادر به ادامه زندگی مشترک نبوده و توافق بر طلاق دارند لذا از محضر محترم دادگاه تقاضای رسیدگی و صدور حکم بر طلاق جهت اجرای صیغه طلاق مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

نمونه شماره 2 - رای دادگاه طلاق توافقی

‏تاریخ تنظیم : ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شماره پرونده : .....
دادنامه شماره بایگانی شعبه : .......

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۸۶ دادگاه خانواده مجتمع قضابی شهید باهنر تهران

خواهان : آقای مازیار ..... فرزند مرتضی  با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها .... .

خوانده : خانم ناهید ....... فرزند ایرج با وکالت خانم .....

خواسته : طلاق توافقی

گردشکار - خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر / فوق العاده دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

گواهی عدم امکان سازش

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان ها خانم ناهید ..... با وکالت خانم ...... وآقای مازیار .....  باوکالت مسعودمحمدی بخواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن, دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب ....... مورخ 81/03/17 رسمی ازدواج شماره ... حوزه ثبت تهران که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیما بین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواده مستقر در مجتمع قضائی مثبوت به شماره .... مورخ 94/12/02 تفریق و جدائی زوجین با ذکر دلایل و علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده. و اين دادگاه نیز نظر مزبور را مطابق ظواهر و احوال زوجین میداند لذا تقاضای آنان را وارد و موجه تشخیص و مستنداً به مواد ۲۵ و ۲۶ و ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافق زوجین و به شرح ذیل صادر می شود:مهریه زوجه وفق سند نکاحیه تعداد ۲۱۳ عددسکه طلای تمام بهار آزادی است که زوجه و وکلای زوجین با توافق تعداد 50 عدد سکه از مهریه را به مبلغ ۵۰میلیون تومان تقویم نمودند که مبلغ اخیر در هنگام اجرای صیغه طلاق ازسوی زوج به زوجه پرداخت خواهد شد. الباقی مهریه بصورت اقساطی ماهیانه یک عدد سکه طلای تمام بهار آرادی پرداخت خواهد شد. زوجه در قبال طلاق خلع تعداد یک عدد سکه از مهریه  را به زوج بذل و وکیل زوج نیز در محضردادگاه قبول بذل نمودند‌.زوجه نسبت به نفقه واجرت المثل وجهیزیه ادعایی ندارد.زوجین دارای یک فرزند مشترک دختر بنام دلسا ۱۰ساله میباشند که وی بالغ است .زوجین نسبت به یکدیگر ادعای مالی دیگری ندارند.ضمناً در صورت تاخیر و تعلل در پرداخت هریک از اقساط مهریه، بصورت حال در آمده ویکجا قابل مطالبه میباشد.در اجرای ماده ۳۶ قانون مذکور زوج در محضر دادگاه و کالت بلاعزل به زوجه جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر طلاق در صورت عدم حضور زوج تفویض نمود زوجه حسب اقرار خود و زوج و نیز گواهی صادرشده از آزمایشگاه منبوت بشماره ..... مورخ ۲ / ۱۲ / ۹۴در دفتر ثبت لوایح باردار نمی باشد. طلاق واقع شده مستنداً به ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد. رأی صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه محترم تجدیدنظر استان تهران است. گواهی صادره در اجرای ماده ۳۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی و دارای اعتبار بوده و در صورتیکه گواهی صادرشده ظرف مهلت مزبور به دفتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق تسلیم نگردد و یا مدارک لازم را به دفترخانه ارائه ننماید گواهی صادر شده از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در این گواهی نیز ملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده 34 قانون مذکور با رعایت جهات شرعی در دفترخانه طلاق و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت.

دادرس شعبه ۲۸۶ دادگاه عمومی حقوقی (خانواده) تهران

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.