-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 اردیبهشت 1400
اعتراض ثالث اجرایی در دادگاه تجدیدنظر

 اعتراض ثالث اجرایی در دادگاه تجدیدنظر

ممکن است شخص ثالثی در یک دادرسی نقشی به عنوان خواهان یا خوانده نداشته باشد ولی نتیجه آن دادرسی به طور مستقیم متوجه وی نیز بشو، اگر شخص ثالث در میانه دادرسی و در طول جریان آن اطلاع یابد می تواند به عنوان ثالث به دادرسی وارد شود.اگر اطلاع ثالث بعد از صدور حکم و قبل از صدور اجراییه باشد می تواند اعتراض ثالث نماید و اگر در طول جریان اجرای حکم باشد می تواند اعتراض ثالث اجرایی نماید.نتیجه اعتراض ثالث اجرایی این است که پرونده به آخرین شعبه و مرجع صادرکننده رای ماهوی فرستاده شده و مجدداً مورد بررسی قرار می گیرد البته تحت شرایطی امکان درخواست توقف اجرای حکم نیز وجود دارد.شاید بتوان گفت مهم ترین قسمت اعتراض ثالث اجرایی ثبت درخواست اعتراض است؛ متاسفانه در طول قانونگذاری و پیدایش این تاسیس رویه واحدی در خصوص نحوه درخواست اعتراض ثالث اجرایی ایجاد نشده است  و در حالیکه از قانون استنباط می شود که صرف درخواسست کافی است در عمل بسیاری از محاکم تقدیم دادخواست و رعایت تشریفات آیین دادرسی را ضروری می دانند. در ادامه یک نمونه دادخواست اعتراض ثالث اجرایی که به دلیل قطعیت حکم در دادگاه تجدیدنظر خطاب به آن مرجع تنظیم و تقدیم گردیده است به اطلاع مخاطبان گرامی می رسد.همچنین می توانید جهت اطلاع از سایر احکام و مقررات قانونی و نیز تجربیات ما در خصوص اعتراض ثالث اجرایی مطالب موجود در سایت دادگران حامی را مطالعه فرمایید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 5496

دادخواست اعتراض ثالث  - دادگاه تجدیدنظر

خواهان : 

1- رباب .م  نام پدر : مرتضی  به نشانی : تهران خیابان توحید ........ .

2- شیما .م   نام پدر : مرتضی  به نشانی : تهران . خیابان ملاصدرا ....... .

خوانده :

1- محمد.ف  نام پدر : علی   به نشانی : تهران .خیابان ولی عصر ....... .

2- شهرداری منطقه 2 

3- شرکت .....

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی : تهران.میدان فاطمی .میدان گلها.

تعیین خواسته و بهای آن : اعتراض ثالث نسبت به حکم پرونده کلاسه ..... موضوع دادنامه شماره ..... به انضمام پرداخت کلیه خسارات قانونی

دلایل و منضمات دادخواست : 

1- وکالتنامه

2- محتویات پرونده کلاسه فوق

3- دادنامه فوق الذکر

4- اجاره نامه مورخ 85/10/30

شرح دادخواست اعتراض ثالث

بسمه تعالی 

ریاست محترم شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

با سلام احتراماً به استحضار می رساند : در پرونده کلاسه ... آقای محمد .... (خوانده ریدف اول) به عنوان خواهان بدوی به استناد صلحنامه ای الزام به تنظیم سند رسمی صلحنامه وتحویل مورد صلح (یک باب مغازه به شماره های 1،44،49،50،51،52 واقع در ستارخان مجتمع تجاری ورزشی ... طبقه همکف) را به طرفیت شهرداری منطقه 2 و شرکت ... از شعبه محترم 22 شرق تهران خواستار شده است که مطابق دادنامه ... دادگاه خواسته ایشان را پذیرفته که با تجدیدنظر خواهی خواندگان بدوی (تجدیدنظر خواهان) در پرونده کلاسه ...مطابق دادنامه .... دادنامه بدوی مورد تایید قضات شریف شعبه دهم دادگاه تجدیدنظر قرار گرفته است.

دادرسی پرونده کلاسه فوق الذکر در حالی انجام پذیرفته است که موکل از مورخ 85/10/30 مغازه شماره 50 را برابر اجاره نامه منعقده با شهردار منطقه 2 و مالک سرقفلی و مستاجر گردیده است ولی متاسفانه خوانده ردیف اول با وجود علم به تصرف، موکل را به عنوان خوانده به دادرسی دعوت نکرده است و خواندده ردیف دوم نیز آنچنان که در پرونده کلاسه فوق الذکر مشخص شده است به دلایل نامعلوم و مشکوک (که این موضوع نیز برای مدیران فعلی شهرداری جای سوال است) به دفاعیات موثری پرداخته است.در مورد خوانده ردیف سوم نیز که شعبه محترم 10 دادگاه تجدیدنظر برای ایشان قرار رد دعوا صادرکرده است اساساً علت و اجازه ایشان برای انعقاد صلحنامه به نمایندگی از شهرداری  منطقه 2 در خصوص مغازه شماره 50 مخدوش می باشد و فی الواقع فضولتاً به نمایندگی از شهرداری اقدام به انعقاد صلحنامه با خواندده ردیف اول کرده است گذشته از این صلحنامه فوق الذکر به نظر صوری و فاقد هر گونه ضمانت اجرا و نتیجه ای بوده است.

لذا با عنایت به عرایض بالا و مدارک پیوستی اولاً مستنداً به ماده 424 قانون آین دارسی مدنی صدور قرار تاخیر اجرای حکم در جهت حفظ حقوق موکل و ثانیاً در ماهیت نیز دادنامه .... صادره از ان شعبه محترم مورد استدعاست.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.