-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1400
لایحه دفاعیه مطالبه طلب از وجه سفته

 لایحه دفاعیه مطالبه طلب از وجه سفته

 

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 15753

مطالبه وجه سفته

 

متن لایحه مطالبه طلب از سفته

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه......... دادگاه عمومی حقوقی مجتمع شهید مدنی تهران

با سلام

احتراما اینجانب احسان .... خوانده ی پرونده کلاسه بایگانی .............. مقید به وقت رسیدگی ساعت ........ مورخ........... در مقام دفاع و پاسخ به دادخواست خواهان و اظهارات کذب ایشان مراتب زیر را به استحضار می رسانم:

در مقام شرح ماجرا به عرض می رسانم:

الف-  مستندا به شهادت شهود (پیوست یک لایحه)، اوایل سال 99 اینجانب مبلغ 440 میلیون تومان از خواهان (آقای عباس ....) قرض نمودم که طبق توافق با سود آن به وی مسترد نمایم و بابت تضمین بازپرداخت آن معادل این مبلغ به ایشان سفته بدون تاریخ دادم و قرار شد پس از پرداخت بدهی ام،  ایشان سفته ها را به من برگرداند.

ب- از اواخر سال 99 تا اوایل سال 1400 مستندا به مدارک پیوست لایحه، اینجانب علاوه بر اصل پول ایشان که معادل سفته ی موضوع این دعوا می باشد، مبلغی هم بابت سود پول ایشان به شرح زیر واریز نموده ام که جمع مبالغ پرداختی من به ایشان بابت سفته ها 560 میلیون تومان می باشد. (440 میلیون تومان بابت اصل بدهی و 120 میلیون تومان هم بابت سود)

ج- متاسفانه ایشان با وجود دریافت تمامی طلب خود بابت سفته (علاوه بر اصل پول و سود آن) به بهانه مفقود نمودن سفته از استراداد سفته به اینجانب خودداری نمود ولی متعاقبا با درج تاریخ در سفته، اقدام به واخواست سفته و مطالبه وجه سفته آن نموده است. این درحالی است که تمامی وجه سفته و حتی بیش از آن به وی پرداخت گردیده است و مطالبه سفته ها پس از دریافت مبلغ آن چیزی جز زیاده خواهی و استیفای ناروای خواهان نمی تواند باشد.

د-  لازم به ذکر است وجه سفته به شرح زیر به خواهان پرداخت گردیده است(پیوست دو لایحه):

1- مستندا به گزارش حساب اینجانب اینجانب مبلغ 199 میلیون تومان در تاریخ 1399/12/28 بصورت ساتنا به شبای خواهان (با شماره .....)  واریز نمودم.

2- مستندا به گزارش حساب اینجانب، مبلغ 50 میلیون تومان از طریق کارت به کارت طی چهار روز در تاریخ های 27 و28 و29 و30 اسفند ماه 1399  به حساب خواهان (با شماره کارت ..... ) واریز نموده ام .

3- مستندا به گزارش حساب اینجانب،  مبلغ 200 میلیون تومان به صورت چهار واریز 50 میلیون تومانی طی چهار روز در تاریخ های 27 و28 و29 و30 اسفند ماه 1399 از طریق دستگاه پوز برادرزن خواهان (آقای ......... با شماره کارت .....) به خواهان پرداخت نمودم که فردای آن روز از حساب برادر خانم وی به حساب خود خواهان واریز گردیده است.

4- مستندا به فیش های واریز پیوست لایحه، علاوه بر پرداخت اصل مبلغ به خواهان به شرح فوق، اینجانب در چندین مرحله جمعا مبلغ ....... تومان نیز بابت سود پول ایشان به حساب وی واریز نموده ام.

بنا به مراتب فوق خواهان محترم نه تنها هیچ طلبی از بابت سفته مورد دعوا از اینجانب ندارد بلکه بسیار بیشتر از مبلغ سفته دریافت نموده است. نظر به مراتب فوق از محضر آن مقام محترم تقاضا دارم :

اولا از آن جایی که مبلغ 200 میلیون تومان از بابت وجه سفته به تقاضای خواهان به حساب آقای ............(برادرزن خواهان) واریز گردیده است و پس از آن، از حساب وی به حساب خواهان واریز شده است به جهت داشتن ارتباط با دعوای اصلی و منشأ واحد، مستندا به ماده 135 قانون آیین دادرسی مدنی نسبت به جلب ثالث آقای ......... دستورات لازم را صادر فرمایید.

ثانیا با عنایت به ادله پیوست مبنی بر پرداخت وجه کامل سفته به خواهان و با توجه به این که سفته مورد مطالبه در وجه شخص خواهان صادر گردیده است لذا خواهان محترم نمی تواند به اصل غیر قابل استناد بودن ایرادات تمسک جوید و دارنده با حسن نیت سفته نمی باشد زیرا دارند اصلی و بلافصل سفته می باشد.

بنابراین توجه و عنایت دادگاه محترم  به روابط خصوصی و مالی میان اینجانب و خواهان و مجلوب ثالث و نهایتا صدور حکم بر بی حقی خواهان از محضر جنابعالی مورد تقاضا می باشد.

با تشکر و احترام

وکیل مینا کاویانی

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.