-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 تیر 1401
صلحنامه انتقال حق کسب و پیشه و سرقفلی

 صلحنامه انتقال حق کسب و پیشه و سرقفلی

موضوع عقد بیع ضرورتا باید مال عینی ، موجود و ملموس باشد (اعم از اینکه عین معین باشد یا اینکه یک جزء از مال کلی یا مال کلی باشد بر ذمه بایع) در هر حال آنچه ضرورت دارد ملموس بودن و عینیت داشتن مال است.به قرارداد انتقال سرقفلی و حق کسب و پیشه با مسامحه قرارداد فروش همگفته می شود و حتی دیده می شود که در قراردادهای بیع مورد نقل و انتقال قرار می گیرد در حالیکه به جهت پیش گفته این انتقال ضرورتا باید در قالب قرارداد اجاره یا صلح یا هر دو صورت گیرد.در ادامه به یک نمونه قرارداد انتقال منافع همراه با حق کسب و پیشه و سرقفلی اشاره می شود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1953

متن صلحنامه انتقال منافع محل کسب 

ماده یک- طرفین قرارداد

الف- مصالحین : 
1- 
 آقای علی ........ فرزند حسین به کد ملی ......... متولد .......... به نشانی: .....................
2-  آقای جمال ....... فرزند حسین به کد ملی ................. متولد.............. به نشانی:..............
ب- متصالحین :
1-  آقای محمد ...... فرزند علی با کد ملی ............... متولد 01/01/1336 به نشانی: ............
2-  آقای فریدون .....فرند امراله با کد ملی .............. متولد 0/02/1351 به نشانی: ...............

 

ماده دو : موضوع صلحنامه

عبارت است از  توافق و مصالحه ی طرفین نسبت به تنظیم سند رسمی راجع به مالکیت و کلیه حقوق راجع به شش دانگ ملکیت و عرصه و اعیان به انضمام  حق کسب، پیشه یا تجارت و سرقفلی سه واحد تجاری (مغازه) به شرح زیر با تمامی توابع و ملحقات و آنچه که در سند مالکیت آمده  که پیش از این صلحنامه، به موجب مبایعه نامه شماره ...... مورخ 18/05/1380 به متصالحین واگذار گردیده است. 
1-  شش دانگ یک مغازه به پلاک ثبتی .... مفروز و مجزا شده از .... قطعه یک تفکیکی به مساحت 85/76 متر مربع با کاربری تجاری
2-  شش دانگ یک مغازه به پلاک ثبتی .... مفروز و مجزا شده از .... قطعه دو تفکیکی به مساحت 86/60 متر مربع با کاربری تجاری
3-  شش دانگ یک مغازه به پلاک ثبتی .... مفروز و مجزا شده از .... قطعه سه تفکیکی به مساحت 81/55 متر مربع با کاربری تجاری

 

ماده سه: شرایط قرارداد

1-  مصالحین تعهد می نمایند که ظرف مدت ..... روز  از امضای این صلحنامه نسبت به حضور در دفترخانه و تنظیم وکالتنامه رسمی تام الاختیار (با اسقاط حق عزل وکلا و اسقاط حق انجام مورد وکالت توسط خود) با اعتبار یک ساله به  نام متصالحین  به صورت مجتمعا  اقدام و  تمامی اختیارات راجع به  تنظیم سند رسمی مورد صلح  را به ایشان اعطا نمایند  به نحوی که متصالحین برای تنظیم سند رسمی انتقال به نام خود دیگر نیاز به اقدامی از سوی مصالحین  نداشته باشند .

2-  به موجب این صلحنامه کلیه هزینه های مربوط به تنظیم سند رسمی از جمله عوارض و جرایم شهرداری، اخذ پایان کار، پرداخت خلافی، مالیات، بیمه کارمندان، بدهی تامین اجتماعی، مالیات نقل و انتقال، مالیات بر درآمد، مالیات بر سرقفلی و مالیات شغل و حرفه و هر آنچه که برای تنظیم سند رسمی توسط مصالحین به نام متصالحین ضرورت دارد بر عهده ی متصالحین می باشد و مصالحین متعهد به پرداخت هیچ هزینه ای در این خصوص نمی باشند. 
3-  متصالحین با امضای این قرارداد حق استفاده از قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفتراسناد رسمی و آیین نامه های آن را از خود سلب و ساقط نموده و موظف به انتقال سند رسمی مورد صلح با پرداخت تمامی عوارض و مالیات ها و سایر هزینه های مترتبه بر آن می باشند. در غیر اینصورت انتقال انجام شده باطل بوده و متصالحین متضامنا ملزم به پرداخت وجه التزام به مبلغ ................... تومان در حق مصالحین می باشند.
4-  کلیه هزینه های انتقال قطعی به نام متصالحین در دفترخانه اسناد رسمی ( ازجمله حق الثبت و حق التحریر و غیر آن) بر عهده ی متصالحین می باشد.
5-  متصالحین ظرف یک سال از تاریخ تنظیم این قرارداد و تنظیم وکالتنامه ی رسمی به نام ایشان، موظف به انتقال سند رسمی مورد صلح می باشند. 
تبصره: در صورت عدم انجام موضوع وکالت در مدت مقرر در این بند،  این صلحنامه همچنان معتبر بوده و متصالحین متضامنا ملزم به پرداخت وجه التزام به مبلغ ............ میلیون تومان در حق مصالحین می باشند.


6- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.  
 

7- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
 

8-  طرفین با امضای این قرارداد تمامی خیارات من جمله خیار غبن و تدلیس را از خود سلب و ساقط نمودند.

 

9- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
 

10- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
 

11- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


12-  با توجه به این که وکالتنامه به صورت مجتمعا قابل اعمال می باشد تعیین میزان سهم  هر یک از متصالحین در موضوع صلح و تنظیم سند رسمی به نسبت آن بر عهده ی هر دو متصالحین می باشد و هیچ تعهد یا مسئولیتی از این بابت متوجه مصالحین نخواهد بود.       

این قرارداد در تاریخ ................. ما بین  طرفین قرارداد در کمال صحت عقل و اختیار و با رضایت طرفین و در حضور شهود امضا کننده ذیل قرارداد در سه صفحه و در دو  نسخه تنظیم گردید و تمامی نسخ اعتبار واحد را داراست.

 

امضا و اثر انگشت مصالحین                         امضا و اثر انگشت  متصالحین                    شاهد اول                                  شاهد دوم

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.