-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اسفند 1399
نمونه رای داوری - تقسیم اموال مشترک

 نمونه رای داوری - تقسیم اموال مشترک

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3576

 

متن رای داوری تقسیم اموال مشترک

داور : مسعود محمدی  (حسب اظهارنامه شماره ..... به درخواست خواهان و خوانده)   به نشانی : میدان فاطمی ............. .

خواهان : خانم و.ه فرزند مسعود  به نشانی: تهران- خ شریعتی ......... .

خوانده : خانم ت.م فرزند محمد به نشانی: تهران- خ شریعتی ........... .

خواسته : احراز قطعیت انتقال سهم خوانده در قطعه یک از قطعه دوم از قطعه سه از پلاک ثبتی ... بخش ده تهران در تاریخ 30/11/1351 به خواهان  و الزام به تنظیم سند رسمی انتقال

گردشکار : خواهان درخواستی به شرح خواسته ارائه نمود که با تشکیل جلسه رسیدگی مورخ 6/7/93 طرفین در جلسه حاضر شدند. خواهان اظهار نمود خواسته به شرح فوق می باشد. بر حسب اقرار و اظهار خوانده در تاریخ سی ام بهمن ماه سال هزار و سیصد و پنجاه و یک خورشیدی خانم ت.م با یک سند عادی سهم خود در  قطعه یک از قطعه دوم از قطعه سه خ غربی از پلاک ثبتی ... بخش ده تهران را به فرزند خود خانم و.ه منتقل می نماید و پدر ایشان ولایتا این انتقال را قبول می نماید. این سهم بر اساس سند رسمی شماره ... به تاریخ 5/10/1328 دفترخانه بیست و پنج اسناد رسمی تهران در آغاز در مالکیت پدر خوانده  آقای م.م بوده است و بر اساس در خواست پدر برای افراز آن بر اساس دادنامه افرازی شماره ... مورخ 31/1/1345 در شعبه بیست و یک دادگاه بخش تهران ردیف سیزدهم به مساحت 9717 مترمربع دارای حدود اربعه به شرح دادنامه افرازی مذکور می باشد. که پس از فوت پدر خوانده بر اساس دادنامه حصر وراثت شماره 713 شعبه اول دادگاه بخش تهران به تاریخ 21/3/1345 یک هشتم آن به خانم ت.م منتقل می شود که وی نیز در تاریخ 30/11/1351 آن را به موجب یک سند عادی به فرزند خود خانم و.ه منتقل می نماید .

 

رای داوری:

با بررسی اظهارات طرفین ختم رسیدگی اعلام و با توجه به محتویات پرونده و اسناد و مدارک ابرازی از سوی طرفین داوری و اقرار خوانده در خصوص ادعای خواهان و تایید شرط مراجعه به داوری خصوصی در صورت بروز هر گونه مشکل و اختلاف در مورد این انتقال و معامله در سند عادی انتقال و تایید آن بوسیله خواهان ، مستندا به ماده 10 قانون مدنی و مواد 454و 455 قانون آیین دادرسی مدنی رای به قطعیت انتقال و تنفیذ انتقال سهم خوانده قطعه یک از قطعه دوم از قطعه سه خ غربی از پلاک ثبتی ..... بخش ده تهران  ردیف سیزدهم از دادنامه افرازی 146 مورخ 31/1/1345 ، به خواهان خانم و.ه فرزند مسعود در تاریخ 30/11/1351 داده می شود لذا خوانده ملزم می باشد ضمن حضور در دفترخانه اسناد رسمی نسبت به انتقال سهم خود از پلاک ثبتی موصوف به نام خواهان اقدام نماید.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.