-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
رای دادگاه تنفیذ قرارداد و الزام به تنظیم سند

 رای دادگاه تنفیذ قرارداد و الزام به تنظیم سند

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4263

 

رای دادگاه بدوی - تنفیذ قرارداد و الزام به تنظیم سند

بتاریخ : ۸۳/۸۵

پرونده کلاسه : .....

شماره دادنامه : ....

مرجع رسیدکی : شعبه ششم دادگاه عمومی (حقوقی) تهران 

خواهان : سعید .... با وکالت ..... - تهران.خیابان دولت ..... .

خواندگان : 1- عالیه .... 2- غلام 3- علی 4- فهیمه 5- حمیده 6- فریده 7- فاطمه 8- هاجر شهرت همگی
(م) - همگی به نشانی تهران.خیابان منوچهری .......9- ‏مریم ......به نشانی : تهران بلوار فردوس .... 

خواسته : تنفیذ قرارداد - الزام به تنظمی قرارداد

گردشکار - خواهان دادخواستی به خواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه تنفیذ قرارداد - الزام به تنظیم سند

درخصوص دعوی آقای ...... بوکالت از آقای سعید ..... بطرفیت آقایان ۱- غلامرضا .... ۲- علی ... ۳- خانم عالیه .... (همسر متوفی) ۴- مریم .... ۵- فاطمه .... ۶- هاجر ....۷- فهیمه .... ۸- حمیده .... ‎-٩‏ فریده.... ۱۰- حسین .... (مالک عرصه) بخواسته تایید و تنفیذ قرارداد اجاره عادی مورخ ۱۳۷۱/۱۱/۲۹ و الزام به تنظیم سند رسمی اجاره به نسبت به پلاک ثبتی ... بخش ۳ تهران با توجه به محتویات پرونده و اينکه نسبت به خوائده ردیف دهم دادخواست مسترد گردیده و منتهی به دادنامه شماره ..... گردیده و خواسته خواهان فقط تائید و تنفیذ قرارداد اجاره عادی مورخ ۱۳۷۱/۱۱/۲۹ بوده که حسب قرارداد اجاره مورخ ۱۳۷۱/۱۱/۲۹ خواهان ابتداء از ناحیه خواندگان نسبت به امضاء مورث خویش اعلام جعل گردید و دادگاه در جهت صحت و سقم قضیه موضوع به کارشناس خط ارجاع گردیده و خواندگان نسبت به تودیع دستمزد کارشناس در فرجه قانونی اقدامی ننمودند و اعتراض آنان مردود گردیده و دادگاه در جهت انتقال منافع از موجر به مستاجر تعرفه شده خواهان استماع شهادت بعمل آورده که همگی انتقال منافع و وقوع عقد اجاره را تایید و تصدیق نمودند و امضا موجر را منتسب به مورث خواندگان بوده و هیچگونه خدشه ای وارد نبوده لهذا دعوی خواهان ثابت تشخیص مستندا به مواد ۱۹۷ و ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۱۰ قانون مدنی حکم به تنفیذ قرارداد اجاره مورخ ۱۳۷۰/۱۱/۲۹ بابت خواسته و باستناد مواد 515 و ‎519‏ همان قانون مبلغ ۵۴۰/۷۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی و حق الوکاله له خواهان صادر و اعلام می نماید رای صادره نسبت به خواندگان ردیف ۲ و ۴ و ۶ و ۷ و ‎٩‏ حضوری و نسبت به بقیه خواندگان غیابی بوده ظرف ۲۰ روز قابل واخواهی در این دادگاه و سپس ظرف 20 روز قابل تجدید نظر در محاکم استان است.

رییس شعبه ششم دادگاه عمومی حقوقی تهران

  
  

 

 

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.