-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401
نمونه دادخواست جلب ثالث در دعوای مطالبه خسارت و استرداد ثمن

 نمونه دادخواست جلب ثالث در دعوای مطالبه خسارت و استرداد ثمن

هر یک از اصحاب دعوای اصلی ممکن است به عنوان مدعی علیه و در مقام خوانده یا برای تقویت دعوای خود حضور شخص ثالثی را در دادرسی لازم بدانند.گاهی این حضور از باب ادای اطلاعات و مشاهدات است که در قالب ادای شهادت توجیه می شود و گاهی ابعادی از آن ادعا متوجه شخص ثالث می شود که در این فرض بهترین کار توسل به تاسیس جلب ثالث در قالب مواد 135 به بعد قانون آیین دادرسی مدنی است.از مهم ترین شرایط خواسته جلب ثالث می توان به ضرورت تقدیم دادخواست جلب ثالث، ضرورت درخواست آن تا پایان جلسه اول دادرسی، امکان طرح در مرحله بدوی و تجدیدنظر و ترتب احکام خوانده در مجلوب ثالث اشاره کرد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 20819

جلب ثالث در دعوای مطالبه ثمن

 

متن دادخواست جلب ثالث در دعوای استرداد ثمن و خسارت ناشی از بطلان قرارداد

خواهان : میلاد .............. نام پدر : غلام    به نشانی : تهران.خیابان مولوی ..................... .
خوانده : همایون ...........  نام پدر : خسرو   به نشانی : تهران.فلکه دوم شهران .................. .
خواسته : تقاضای جلب ثالث به پرونده کلاسه ............ مطروحه در شعبه 3 دادگاه عمومی حقوقی 
دلایل و منضمات :

1- مبایعه نامه شماره ......... مورخ 1391/12/20 
2- مبایعه نامه شماره ......... مورخ 1397/12/25 

 

شرح دادخواست جلب ثالث در دعوای مطالبه خسارت

بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه 3 دادگاه عمومی حقوقی
با سلام 
احتراما اینجانب میلاد .......، خوانده ی پرونده کلاسه ......... با کلاسه بایگانی ......... مطروحه در آن شعبه ی محترم، با موضوع مطالبه ی قیمت روز چهار دانگ ملك مطابق نظر کارشناس و خسارات ناشی از فروش مال غیر، نظر به این که  مستندا به مبایعه نامه ی پیوست این دادخواست، اینجانب نیز چهار دانگ ملک مذکور را در تاریخ 1391/12/20 از شخصی به نام آقای همایون .......... (خوانده دعوای جلب ثالث) خریداری نمودم و تا پیش از دعوای مطروحه توسط خواهان دعوای اصلی راجع به تنظیم سند رسمی، هیچ اطلاعی از مستحق للغیر بودن مبیع نداشتم، فلذا مستندا به رای وحدت رویه شماره 811 مورخ 1400/04/01 صادره از هیات عمومی دیوان عالی کشور و با عنایت به ماده 135 قانون آیین دادرسی مدنی، مجلوب ثالث بوده که اقدام به فروش مال غیر به اینجانب نموده است و مجلوب ثالث نیز در برابر اینجانب ملزم به پرداخت قیمت روز چهار دانگ ملک موضوع دعوای اصلی مطابق نظر کارشناس و خسارات ناشی از فروش مال غیر به اینجانب می باشد، بنابراین به جهت ارتباط دعوای جلب ثالث با دعوای اصلی و با عنایت به این که  مسئولیت اصلی پرداخت وجوه مورد خواسته خواهان دعوای اصلی با مجلوب ثالث می باشد، با تقدیم این دادخواست جهت احراز واقع و کشف حقیقت و صدور حکم علیه مدیون واقعی، از آن مقام محترم تقاضا می شود فرد نامبرده (آقای همایون .......) به عنوان مجلوب ثالث به دادرسی دعوت و پس از حضور ایشان به پرونده اصلی رسیدگی شود.
با تشکر و تجدید احترام

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.