-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 05 بهمن 1399
لایحه دفاعیه - خسارت - وجه التزام - تنظیم سند

 لایحه دفاعیه - خسارت - وجه التزام - تنظیم سند

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3762

لایحه دفاعیه مطالبه خسارت قراردادی - وجه التزام - تنظیم سند

ریاست محترم شعبه  24 دادگاه عمومی

با سلام و احترام

در خصوص پرونده کلاسه ..... و بایگانی ..... باعنایت به جلسه رسیدگی مورخ 4/6/1391 ساعت 11 و نیز لایحه تقدیمی خوانده به عرض آن مقام می رسانم:

1- خوانده محترم در بند 2 لایحه خود چنین استدلال نموده اندکه:(چون با مخالفت شهرداری دستور نقشه شماره ..... مورخ 13/10/1386 پذیرفته نشده و متعاقباً دستور نقشه موضوع پروانه ساختمان شماره .... مورخ 30/6/1387 صادر شده است،و پروانه ساختمان  اخیر  ملاک عمل و توافق قرار گرفته است نتیجتاً مطابق ماده 293 قانون مدنی موضوع تعهد تبدیل به تعهد دیگری شده است) در پاسخ به این استدلال باید گفت موضوع قرارداد فی ما بین موکل و خوانده محترم مشارکت در احداث بنا و اعیان در عرصه به پلاک ... و ... می باشد و نه چیز دیگر آیا به نظر آن مقام، در تعهد خوانده تبدیلی صورت گرفته که مورد مشمول ماده 293.قانون مدنی گردد. گذشته از این ،شرط وجه التزام ، وثیقه یا رهن نیست که در دایره شمول این ماده قرار گیرد بلکه ضمانت اجرای تخلف از انجام تعهد است.

 

2- در پاسخ به بند 3 لایحه خوانده محترم هم باید گفت ، در اجرای بند ب ماده 6 قرارداد فی مابین موکل جهت تنظیم وکالتنامه خطاب به خوانده (آقای داود ...) اعلام آمادگی نموده اند که وکالتنامه با اختیارات لازم به نفع داود .... به شماره ..... مورخ 13/3/1388 تنظیم می گردد و در همان روز آقای داود .... به پسر خود آقای علیرضا .... با همان اختیارات وکالت می دهد (وکالتنامه شماره ... مورخ 13/3/1388) در نتیجه این اعطای وکالت به فرد دیگر توسط خود خوانده بوده و تخلف موکل محسوب نمی گردد.(پیوست شماره 1و2)همچنین است اعطای وکالت به آقای ابوالفظل ..... (داماد آقای داود .....)

 

3- خواسته موکل مطابق دادخواست تقدیمی عبارت از مطالبه وجه التزام مندرج در بند 2 قسمت ب ماده 6 قرارداد فی ما بین با عنایت به ماده 5 قرارداد که مدت اجرا و تکمیل و تحویل بنای موضوع قرارداد را ظرف 12 ماه پس از اخذ جواز ساخت و تحویل ملک به سازنده از سوی موکل ، قرارداده است.

در مورد ملاک شروع مهلت 12 ماهه هم به نظر می رسد واقعه موخر (اخذ جواز ساخت یا تحویل ملک)ملاک شروع مهلت باشد. در این خصوص مدارک لازم در جلسه رسیدگی تحویل حضرتعالی گردید (اجاره نامه موکل که مؤید تخلیه ملک موضوع قرارداد است و تصویر پروانه ساختمان)

 

4- رأی صادر توسط ، شعبه 25 دادگاه عمومی در خصوص پرونده کلاسه .... با خواسته اصلی الزام به تحویل و خواسته متقابل آقای داوود .... تحت عنوان الزام به پرداخت وجه قرض الحسنه از قرار مبلغ  چهل میلیون تومان توسط موکل،که تنها در خصوص این خواسته ها منجر به گزارش اصلاحی شده نیز ضمیمه پرونده می باشد  و به اندازه کافی گویاست و احتیاج به هیچ توضیح دیگری نیست.

 

5- متأسفانه حتی  بعد از صدور دستور توسط شعبه 25 دادگاه عمومی در پرونده کلاسه فوق جناب آقای داود .... ملک را تحویل نداده و با صدور اجراییه و الزام دادگاه و حضور دادورز و تنظیم صورتجلسه مورخ 21/3/1391 نسبت به اجرای حکم تمکین نموده ند و مبلغ 40 میلیون ریال  موضوع تعهد موکل هم مطابق دستور دادگاه و البته با امتناع خوانده به صندوق دادگستری واریز و با دستور حضرتعالی و در مقام تأمین خواسته موکل توقیف گردیده است .(پیوست شماره 3)

 

در پایان ضمن جلب نظر آن مقام به مدارک پیوست این لایحه و نیز دادخواست تقدیمی و یادآوری این مطلب که حدود 6 سال از شروع قرارداد گذشته و کمتر از دو ماه است که موضوع قرارداد اجرا شده  ونیز تأکید بر این موضوع که پرگویی و تهافت و سخنان درشت و وعاقل مأبانه خوانده جز به هدف انحراف ذهن دادگاه محترم بنظر نمی رسد، از محضر حضرتعالی تقاضای صدور حکم و جبران ضرر موکل وفق قرارداد فی ما بین طرفین را دارم.

باسپاس و تشکر

مینا کاویانی

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.