-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1397
ابعاد حقوقی فاجعه پلاسکو از دید وکیل دادگستری

 ابعاد حقوقی فاجعه پلاسکو از دید وکیل دادگستری

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1977

حادثه ساختمان پلاسکو

 

نظر وکیل دادگستری در خصوص فاجعه پلاسکو

از نظر حقوقی و با نگاه به مقررات راجع به سرقفلی و مقررات موجر و مستاجر؛ باید گفت، محاکمه متصرفین یا هیأت مدیره و سرزنش آنها به عنوان مقصرین ماجرا نهایت ناآگاهی و بی تدبیری است، چندی پیش شنیده شد که عده ای از مسئولین دستگاه قضا از احضار و توضیح و احتمالاً محاکمه هیأت مدیره دم می زنند با این بهانه و توجیه که به اخطارها در جهت ایمن سازی و تعمیرات و تجدید بنا توجهی نکرده اند!

نکته قابل توجه و مهم که از دید بسیاری پنهان بوده و با بررسی حقوقی ماجرا در این خصوص باید گفت، جهت تعمیرات اساسی و احتمالاً تجدید بنا و تجهیز بنا به تجهيزات ايمني، فقط و فقط مالک ملک (بنياد مستضعفان) مقصر و مسئول است و جملگی ساکنین و متصرفین این ساختمان مستاجر و مالک سرقفلی بوده اند و مستاجر حتی اگر بخواهد هم نمی تواند این کار را انجام دهد و ابلاغ و اخطار شهرداری (در صورت صحت و وجود) باید خطاب به مالک ملک می بوده و نه مستاجرین و مالکان سرقفلی و به طريق اولي ، نه با هيات مديره كه تنها وظيفه اش اداره مجموعه است. مالک کل مجتمع تجاری پلاسکو بنیاد مستضعفان است!

در طی این چند روز (بعد از وقوع حادثه تا امروز 3/11/95) هیچ حرفی از مسئولیت این نهاد و مقصر دانستن آن به دلیل عدم تجدید بنا و عدم تلاش برای ایمن سازی و حتی دلیل عدم قبول مسئولیت زده نشده است! که جای بسی تأمل وتأسف دارد.

 

نویسنده: مسعود محمدي - وكيل دادگستري

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.