-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1397
طلاق به درخواست مرد - زوج - شوهر

 طلاق به درخواست مرد - زوج - شوهر

مطابق یک تقسیم بندی عامیانه طلاق از جهت شخص متقاضی به سه دسته تقسیم می شود؛ یکی طلاق به درخواست زن به تنهایی و بدون توافق و همراهی مرد دوم طلاق با توافق و تمایل زوجین و سوم طلاق به درخواست مرد و بدون رضایت و همراهی زن. با وجود حکم قانونی ماده 1133 قانون مدنی باور عمومی و غالب این است که مرد هر وقت بخواهد می توانند زن خود را طلاق بدهد ولی در عمل اعمال حق طلاق مرد به قدری برای وی تبعات و مسئولیت های مالی به همراه دارد که معمولاً مرد (شوهر-زوج) را از شروع پروسه طلاق منصرف می نماید. البته گاهی تعلل، کوتاهی و وقت کشی مرد و به تاخیر انداختن شروع پروسه طلاق تماماً به ضرر مرد است.توصیه می شود قبل از هر اقدامی حتماً با یک وکیل متخصص طلاق و دعاوی خانواده مشورت نموده و در صورت تصمیم به اقدام، تشریفات طلاق را تحت نظر یک وکیل انجام دهید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1684

طلاق به درخواست مرد

 

درخواست طلاق مرد - زوج - شوهر

  • در صورتی که زن و شوهر برای طلاق با هم موافق نباشند و زوج (مرد - شوهر) به تنهایی تصمیم به طلاق همسر خود داشته باشد می تواند با مراجعه مستقیم به دادگاه و یا با مراجعه به وکیل دادگستری (وکیل خانواده - وکیل طلاق) و اعطای وکالت به ایشان، دعوای خود را شروع کند که به آن طلاق رجعی گویند.
  • اصولاً دادگاه ها با درخواست طلاق زوج بعد از طی تشریفات قانونی موافقت می کنند ولی این درخواست شرایط و مراتبی دارد که باید طی شود.
  • در صورت درخواست طلاق زوج، دادگاه دستور پرداخت مهریه را هم، هم زمان با طلاق می دهد و مرد باید ترتیب پرداخت آن به صورت یکجا یا قسطی را بدهد.
  •  بسیاری از دادگاهها ضمن طلاق و در صورت درخواست زوجه (زن) حکم به پرداخت اجرت المثل ایام زوجیت یا نحله را هم می دهند.
  • در صورت ادعای عدم پرداخت نفقه، دادگاه پس از اثبات و احراز امر، حکم به پرداخت نفقه (هزینه های زندگی و خرجی زن) هم می دهد.

در صورتی که طلاق ناشی از سوء رفتار و سوء معاشرت و عدم انجام تکالیف همسری از سوی زن نباشد و در صورتی که شرایط لازم در عقدنامه امضاء شده باشد، دادگاه دستور پرداخت تا نصف اموالی که زوج در طول زندگی مشترک به دست آمده را هم می دهد.

 

 

رای دادگاه طلاق به درخواست زوج

پرونده کلاسه :  ..........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۵۸ دادگاه خانواده مجتمع فضایی شهید مفتح تهران

تصمیم نهایی شماره : .......

خواهان: آقای محسن ...... فرزند احسان به نشانی تهران- فردوس غرب ............. .

خوانده : خانم مبینا ..... فرزند حسن با و کالت......... به نشانی تهران-خیابان گاندی ....... .

خواسته : صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج

متن رأی دادگاه طلاق مرد

درخصوص دادخواست آقای محسن ..... فرزند احسان به طرفیت خانم مبینا ..... فرزندحسن با وکالت ....... به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش جهت مطلقه نمودن خوانده با توجه به مفاد دادخواست خواهان و اظهارات ایشان در جریان دادرسی و اینکه مشاعي دادگاه و تلاش داوران منتهی به سازش نگردیده و داور زوج نیز مصلحت را در طلاق اعلام کرده است و زوج اعلام نمودة که اضراربر طلاق اهمشنرم دارم چون سوء رفتار دارد لذا دادگاه تقاضای خواهان را قابل اجایت دانسته رضا به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی ضمن صدور گواهی عدم امکان سازش به زوج اجازه می دهد تا با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق و پس از پرداخت دفعی و فی المجلس حقوق مالی خوانده به  شرح یک هزار سکه؛تمام به عنوان مهریه و سیزده میلیون تومان به عنوان اجرت المثل و نیز دو میلیون تومان به عنوان نفقه ایام عده درحق زوجه و نیز پرداخت مبلغ پانصد میلیون ریال به عنوان تنصیف دارایی درحق زوج وی را به طلاق رجعی متطلقه نماید جضانت فرزند مشترک نیز با پدر می باشد که پدر مکلف است هر ۲ هفته ۴۸ ساعت و از ساعت ۱۶ عصر چهارشبه تا ۱۶ عصر جمعه فرزند مشترک را ملاقات با مادرش در اختیار خوانده قرار دهد چنانچه در اجرای ملاقات ضرورت داشته باشد کلانتری محترم محل ات طفل و پدرش اجرای ملاقات را نظارت خواهند نمود زوجه, اظهار داشته که باردار نمی باشد و جهیزیه زوجه نیز در زمان اجرای صیغه حللاق مطابق سیاهه موجود مسترد خواهد شد.اعتبار این رای تا تاریخ قطعیت تا مراجعه به دفتر رسمی طلاق سه ماه می باشد .این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۵۸ دادگاه خانواده تهران 

 

جهت ارتباط با وکیل متخصص طلاق و دعاوی خانواده کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.