-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 تیر 1400
پرونده شکایت خیانت در امانت - چک

 پرونده شکایت خیانت در امانت - چک

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 8140

 

شکواییه خیانت در امانت

شاکی : آقای ..... به شماره ملی : ..... با وکالت مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ..... .

مشتکی عنهم :

1- مشتکی عنه ردیف اول  به نشانی تهران .حسن آباد ..... .

2- مشتکی عنه ردیف دوم  به نشانی تهران خیابان امیر کبیر ......... .

3- مشتکی عنه ردیف سوم  به نشانی تهران خیابان امیرکبیر........ .

موضوع : خیانت در امانت تحصیل مال نامشروع

محل وقوع جرم : اداره ثبت اجرای تهران

شرح شکواییه خیانت در امانت

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

با سلام و تحیات؛

احتراماً به استحضار عالی می رساند موکل تعداد هفت فقره چک به شماره سریال های ..... و ..... و ..... و ...... و ...... و ...... جمعاً به مبلغ 2/970/000/000 ریال نزد مشتکی عنه ردیف اول .... امانت داشته است و مقرر بوده چک ها به موکل پس داده شود که متأسفانه نه تنها بعد از تقاضای موکل چک ها مسترد نشده بلکه طی اقدامی تعدادی از آن‌ها را ( 3 فقره جمعا به مبلغ 1/670/000/000 ریال ) در اختیار فردی به نام ..... مشتکی عنه ردیف دوم قرار داده است.مشتکی عنه ردیف دوم  کارمند مشتکی عنه ردیف سوم  است و کلیه اقدامات با هماهنگی و تبانی این سه نفر انجام شده است. مشتکی عنه ردیف اول با در اختیار دیگری قرار دادن چک ها و متهم ردیف دوم آقای امیر .... با برگشت زدن و اخذ گواهی عدم پرداخت و مراجعه به اداره اجرای ثبت و مطالبه وجه چک ها نسبت به موضوع امانت، خیانت نموده و در انجام جرم مشارکت نموده اند و مشتکی عنه ردیف سوم انجام جرم مورد اشاره را تسهیل و معاونت نموده است.

با عنایت به موارد فوق و عدم جواز و عدم استحقاق مشتکی عنه نسبت به مبلغ مندرج در چک ها و لاشه چک ها مستدعی است ضمن رسیدگی ، اقدامات و تحقیقات مقتضی در جهت مجازات مرتکبین صورت گیرد.

 

 

قرار منع تعقیب دادسرا

بسمه تعالي
بتاریخ ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در وقت فوق العاده، جلسه شعبه ۲ بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحیه ۱۶ (شهید محلاتي) تهران به تصدي امضاء کننده ذیل تشکیل و پرونده کلاسه ‎.....‏ تحت نظر قرار دارد. با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده؛ختم تحقیقات را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتي مبادرت به صدور قرار مینماید.

قرار دادسرا

ریاست محترم دادسراي عمومي و انقلاب ناحیه ۱۶ (شهید محلاتي) تهران

احتراما ! در خصوص اتهام مشتکی عنهم ردیف اول و دوم و سوم دائر بر خیانت در امائت و تحصیل مال نامشروع حسب شکایت  شاکی با عنایت به فقدان دلیل كافي بر وقوع و انتساب بزه و حاکمیت اصل كلي برائت مستندا به ماده ۲۱۵ و ۲۷۰ قانون آیین ادادرسي كيفري قرار منع تعقیب صادر و مرائب ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض از جانب شاكي در دادگاه كيفري ذي صلاح خواهد بود . دفتر پرونده جهت اظهار نظر ارسال ز در صورت موافقت از موجودي کسر ودر آمار منظور گردد .

شعبه ۲ بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحیه ۱۶ (شهید محلاتي) تهران 

 

 

لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب

بسمه تعالی
ریاست محترم دادگاه کیفری دو تهران
با سلام؛

احتراما در خصوص قرار نهایی صادره از شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۴ تهران به شماره .....  که در تاریخ ۹۶/۰۲/۰۹ تنظیم و در تاریخ ۹۶/۰۳/۲ ابلاغ شده است مراتب اعتراض موکل را ظرف مهلت مقرر قانونی به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند:

1- به موجب روابط مالی فی مابین موکل و مشتکی عنه ردیف اول  تعداد ۷ فقره چک به شماره سریال های مندرج در شکوائیه تقدیمی به دادسرا جمعا به مبلغ ۲/۹۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به آقایمشتکی عنه ردیف اول  توسط موکل به صورت امانت داده شده است.
2- مستندا به توافقات فی مابین مقرر گردید پس از پرداخت بدهی. کلیه چک ها به موکل مسترد شود .

3- در پی ناتمام ماندن روابط مالی فی مابین ایشان مقرر گردید میزان بدهی موکل مشخص و پرداخت شود که طی جلسه ای در حضور دو تن به نام های اقایان حسین برخورداری و ؟ میزان بدهی موکل سی و پنچ
میلیون تومان تعیین و در همان جلسه بدهی تعیینی توسط آقای ....  به حساب مشتکی عنه ردیف اول پرداخت شد.

4- مع الاسف پس از تصفیه حساب مالی نه تنها چک های موکل مسترد نگردید بلکه طی اقدامی تعداد سه فقره از چک ها جمعا به مبلغ ۱/۶۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در اختیار آقای مشتکی عنه ردیف دوم  قرار گرفت. آقای مشتکی عنه ردیف دوم از طریق اجرای ثبت و نسبت به چک های مزبور اقدام و وجوه آن ها را مطالبه نموده است.

5- آقای مشتکی عنه ردیف دوم کارمند آقای مشتکی عنه ردیف سوم و شخص اخیرالذکر نیز دوست و همکار آقای مشتکی عنه ردیف اول است که نتیجتا با تبانی و مساعدت و معاونت ایشان وقوع جرم تسهیل و شرایط تحقق و ارتکاب آن فراهم گردیده است.

فلذا با عنایت به مراتب مطروحه و با استناد به شهادت شهود که در کلانتری و دادسرا صورت گرفته است و با توجه به اوضاع و احوال حاکم بر پرونده که از دید بازپرس محترم مغفول مانده است تقاضای نقض قرار منع تعقیب صادره و صدور اوامر مقتضی جهت تعقیب و محکومیت مشتکی عنهم از محضر عالی مورد استدعاست.

باشکر و تجدید احترام

 

 

رای دادگاه خیانت در امانت

پرونده کلاسه : ........

مرجع رسیدگی : شعبه 1131 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید محلاتی تهران (1131جزایی سابق)

تصمیم نهایی شماره : ......

شاکی : اقای ......  فرزند .....  با وکالت ...........

متهمین :

1- متهم ردیف اول

2- متهم ردیف دوم

3- متهم ردیف سوم

اتهام ها :

1- خیانت در امانت

2- تحصیل مال از طریق نامشروع یا سواستفاده و تقلب از امتیازات (اعتراض به قرار)

متن رای دادگاه خیانت در امانت

در خصوص اعتراض وکیل شاکی به وکالت از او نسبت به قرار منبع تعقیب صادره از شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی ناحیه14 تهران نظر باینکه حسب نحو اظهارات طرفین پرونده و اقای .... شاهد اختلاف حساب بین آقای .. و ... به شرح صورتجلسه مواجه حضوری مورخ... دادسرا و اظهارات ضد و نقیض معترض علیه در آن جلسه سوء نیت وی درعدم استرداد چکهای معترض را تداعی می نماید لذا با توجه به مراتب فوق دادگاه مستندا به ماده 274 قانون آیین دادرسی کیفری قرار معترض عنه نقض و قرار جلب به دادرسی متهم ردیف اول صادر اما در مورد متهمین ردیف دوم و سوم نظر به اینکه معترض اعتراض موثری که موجبات نقض قرار معترض عنه را در پی داشته باشد بعمل نیاورده و عنصر سپردن چکها به آن دو محقق نشده است و معترض در این خصوص دلیلی اقامه ننموده است فلذا اعتراض شاکی را غیر وارد تشخیص و باستناد ماده 273 از قانون آیین کیفری مصوب 1392 قرار معترض عنه راعینا تایید و ابرام می نمایید رای صادره قطعی میباشد.

 

 

راه های تماس و ارتباط با وکیل برای شکایت خیانت در امانت

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.