-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 اردیبهشت 1400
پرونده افراز و فروش ملک مشاع

 پرونده افراز و فروش ملک مشاع

به هر دلیل و طریقی که چند نفر ملک را در مالکیت مشاعی خود دشته باشند از طریق را هایی می توانند درخواست پایان اشاعه و مطالبه سهم خود را بنمایند.آنطور که از قانون افراز املاک مشاع بر می آید متداول ترین راه ابتدا درخواست افراز و گرفتن حکم عدم افراز و متعاقب آن درخواست صدور دستور فروش از دادگاه حقوقی محل وقوع ملک است.علاوه بر این تحت شرایطی می توان با مطالبه سهم الارث یا با طرح دادخواست تقسیم ارث به مقصود و نتیجه مطلوب رسید.توصیه ما این است قبل از هر اقدامی با یک وکیل با تجربه در زمینه دعاوی ملکی و تقسیم ارث مشورت نمایید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2750

تصمیم افراز

مرجع رسیدگی : ثبت منطقه جنوب تهران

مورد اقدام : پلاک ثبتی ..... بخش 6 تهران

برابر دستور ذیل درخواست وارده به شماره  .... مورخه ۸۶/۰۸/۲۳ خانم ....... بوکالت ازطرف خانم ها منیر، انسیه، قدسیه،  طاهره، آقای هادی همگی (ح) احدی ازمالک / مالکین مشاعی پلاک تبتی ... فرعی از .... اصلی واقع در بخش ۶ تهران مبنی برافراز سهم ایشان از مابقی مالکین پس از طی تشرینات قانونی و اعلام نظرکارشناسان این منطقه و با توجه به نظر شهرداری منطقه مربوط بشرح ذیل انشاء رأی میگردد: 
دراجرای آنین نامه قالون افراز و فروش املاک مشاع مصوب اردیبهشت ۱۳۵۸ و با توجه به نظر کارشناسان این منطقه مبنی برتعدد مالکین وقت مساحت و با عنایت به اينکه مورد تقاضا بصورت یک یاب مغازه به مساحت۱۶۵/۰ مترمربع می باشد. پلاک فوق غیرقابل افراز تشخیص داده شد.

لذا رأی صادره به کلیه مالکین اعم ازخواهان یاخوانده ابلاغ تا چنانچه اعتراضی به رأی مذکور داشته باشند برابر ماده دو قانون افراز و فروش املاک مشاع ظرف مدت ده روز ازتاریخ ابلاغ اعتراض خود را به دادگاه محل وقوع ملک خود اعلام نمایند. 

 

 

دادخواست افراز و دستور فروش ملک مشاع

خواهان ها :

1- خانم قدسیه ....

2-  خانم طاهره ....

3- خانم انسیه ....

4- خانم میترا .....

5- آقای هادی ..... همگی به شهرت  (ح)

خواندگان :

1- آقای امید ...

2- آقای مجید ....

3- خانم زهرا .....

4- خانم فاطمه .....

5- آقای حمید .....

6- خانم سیما ....

7- خانم اکرم ....

8- خانم زهره ....

9- آقای سعید .... همگی به شهرت (ص)

10- آقای سید مهدی ...... به نشانی تهران.خیابان نازی آباد ..... .

وکیل یا نماینده قانونی : آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعین خواسته و بهای آن : دستور فروش ملک مشاع

دلایل و منضمات دادخواست :

1- تصمیم عدم افراز به شماره .....

2- مبایعه نامه 

شرح دادخواست افراز و دستور فروش ملک مشاع 

ریاست حترم دادگاه های حقوقی شهر تهران

با سلام و تقدیم احترام

بدین وسیله به عرض می رسانم موکلین و خواندگان به موجب مدارک پیوست شریک مشاعی در ملک موضوع خواسته هستند.تصمیم راجع به عدم قابلیت افراز ملک موصوف  تاریخ 88/11/20 طی تصمیم شماره ... از اداره ثبت محل صادر شده است.شرکای مشاعی در خصوص تصمیم با یکدیگر توافق و تعامل ندارند که بدینوسیله از محضر آن مقام صدور دستور فروش وفق ماده 4 قانون افراز ملک مشاع مورد استدعاست. 

 

 

 

رای دادگاه افراز و دستور فروش ملک مشاع

شماره دادنامه : ‎.......
مرجع رسیدگی :  شعبه ۱۸۸ حقوقی مجتمع قضایی بعثت

پرونده کلاسه : ‎........
‏خواهان : 1- خانم قدسیه .... 2-  خانم طاهره .....3- خانم انسیه ......4- خانم میترا ... 5- آقای هادی .... با وکالت آقای مسعود محمدی همگی به نشانی تهران- میدان فاطمی -میدان گلها.
خواندگان : 1-آقای امید ..... 2- خانم زهرا ...... 3- آقای مجید ...... 4- آقای حمید ....5- خانم فاطمه.... 6- خانم سیما .....7- خانم اکرم ....8- خانم زهره  ..... 9- آقای سعید ....  همگی به نشانی نازی آباد-........ 10- آقای سیدمهدی .... به نشانی : نازی آباد...... 

خواسته : دستور فروش ملک مشاع

گردشکار : خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به اي شعبه و ثبت کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده دادگاه بتصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر صدور رای مینماید .

متن رای دادگاه افراز و دستور فروش ملک مشاع

در خصوص دادخواست 1- خانم قدسیه .... 2- خانم طاهره .... 3- خانم انسیه .... 4- خانم منیر .... 5-  آقای سیدهادی ..... با وکالت آقای مسعود محمدی  بطرفیت 1- آقای امید ... 2- خانم زهرا ..... 3- آقای مجید .... 4- آقای حمید ... 5- خانم فاطمه .... ‎6- خانم سیما .... 7- خانم اکرم .... 8- خانم زهره .... 9- آقای سعید .... 10- آقای سیدمهدی .... بخواسته دستور فروش ملک مشاعی از پلاک ثبتی شماره  ...واقع در بخش ‏تهران با توجه به محتویات پرونده و رای شماره ..... کمیسیون اداره ثبست اسناد و املاک بخش جنوب تهران که بموجب آن پلاک مذکور غیر قابل افراز تشخیص داده شد و با عنایت به پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک جنوب تهران مذکور بشماره  .... و .... که مالکیت سهم هر یک از اصحاب دعوی را معین نموده است بناء علی هذا دادگاه خواسته خواهانها را ثابت تشخیص مستندا به ماده 4 ‏ قانون افراز مصوب ۱۳۵۷ و ماده ‎٩‏ آئین نامه قانون مبحوث عنه دستور فروش پلاک ثبتی شماره .... را صادر و اعلام می نماید دستور صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۱۸۸ دادگاه حقوقی تهران

 

نظریه کارشناسی - قیمت گذاری ملک مشاع 

ریاست محترم ۱۸۸ شعبه عمومی حقوقی مجتمع قضانی بِعثت تهران

با سلام و احترام

حسب اجرای اوامر آن مقام محترم دایر بر ارزیابی بهای ملک و تعیین قیمت پایه مزایده، موضوع پرونده کلاسه ..... ‏مطروحه در آن شعبه که طرفین آن ،‏ آقای هادی ... و غیره به عنوان خواهان ‏و آقای امید .... و غیره به عنوان خوانده می باشند، پس از مراجعه به دفتر شعبه و مطالعه مفاد پرونده ، در معیت احد از طرفین پرونده ، از محل بازدید بعمل آورده که ماحصل آن به شرح ذیل می باشد.

الف) موقعیت موضوع گزارش :

ملک موضوع گزارش در نشانی محلی تهران، خیابان شهید رجائی ..... واقع گردیده و با توجه به مفاد اوراق پرونده و گزارش کارشناسی پیشین موجود در پرونده، دارای مشخصات پلاک ثبتی .....واقع در بخش شش تهران می باشد.

ب‌‌ ) مشاهدات محلی :

در زمان بازدید مشاهده گردید ملک موضوع کارشناسی ، یکباب مغازه می باشد که در یک ساختمان یک طبقه قدیمی ساز، واقع در ضلع شمالی خیابان واقع گردیده و دارای مساحتی حدود ۶۵ مترمربع، بصورت یک دهنه با طول بر حدود ۴/۵۰ متر، سقف قوسی آجری با ارتفاع حداکثر ۲/۵۰ متر از کف خط الراس قوس پوشش کف سیمان و موزائیک قدیمی، اسکلت دیوار باربر، در ورودی آهنی و دارای انشعاب برق سه فاز می باشد. در زمان بازدید مغازه تخلیه بوده و بنا به ااظهار، از قدیم در این محل آهنگری دایر بوده است. همچنین در قسمتی از این مغازه، زیرزمینی بصورت آب اثبار احداث گردیده که در زمان بازدید توسط خاک پر شده بود.

نظریه کارشنانسی ملک مشاع :

با توجه به موارد مذکور و در نظر گرفتن عوامل موثر در تعیین بهای ملک نظیر موقعیت محلی، نوع کاریری، ابعاد و مساحت، قدمت بنا  نوع مصالح بکار رفته در احداث بنا و بطو رکلی جمیع عوامل موثر در قضیه، در صورت اصالت اسناد ارائه شده، تثبیت کاربری تجاری برای ملک مذکور از سوی مراجع ذیصلاح و عدم وجود هرگونه منعی جهت انجام معامله، قیمت پایه مزایده شش دانگ عرصه، اعیان به انضمام کلیه حقوق و منافع ملک موضوع کارشناسی به تقویم روز و به نظر اینجانب، مبلغ دو میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال (۰ ۲۸/۵۰۰۰/۰۰۰/۰۰ ریال ) معادل دویست و هشتاد و پنج میلیون تومان (۲۸۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان) برآورد واعلام می گردد.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.