-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400
تبدیل طلاق به درخواست زن به طلاق توافقی

 تبدیل طلاق به درخواست زن به طلاق توافقی

اینکه طلاق پس از درخواست یکی از زن یا شوهر و در میانه دادرسی با حضور و اعلام موضع دیگری تبدیل به طلاق توافقی شود مسئله فراگیری است.معمولاً رویه قضات در این قبیل موارد صدور گزارش اصلاحی به جهت سازش حاصله است.در واقع در این فرض یکی از زوجین بدو ن هماهنگی و همراهی دیگری اقدام به طرح دعوای طلاق یکطرفه می نماید و پس از وصول اخطار و برگه احضار به طرف، در جلسه رسیدگی، خوانده اعلام می نماید که تحت شرایطی او نیز با طلاق موافق است.حال اگر شرایط خوانده مورد قبول خواهان قرار گیرد دیگر دلیلی برای ادامه دعوا وجود نداشته و قاضی با صدور حکم یا اجازه طلاق فصل خصومت می نماید.علاوه بر این گاهی دیده شده قضات به جای صدور گزارش اصلاحی موافقت خوانده را دلیل به نفع خواهان توصیف نموده و اقدام به صدور حکم بر اساس اقرار خوانده می نماید.به نظر نگارنده صدور گزارش اصلاحی منطقی تر به نظر می رسد و موافقت خوانده نباید به منزله اقرا به نفع خواهان توصیف شود.در ادامه یک نمونه پرونده با موضوع طلاق از سوی زوجه که بعداً با حضور زوج و اعلام رضایت وی تبدیل به طلاق توافقی و در نهایت منجر به صدور گزارش اصلاحی گردیده است، جهت اطلاع مخاطبان گرامی ارائه می گردد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3377

 

دادخواست طلاق به درخواست زن

خواهان : زهرا ..... نام پدر : حیدر   به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ......... .

خوانده : حسن ... نام پدر :محمد  به نشانی : تهران.خیابان میرداماد......... .

وکیل : مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ....... .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق به درخواست زوجه

دلایل و منضمات :

1- شناسنامه به شماره .... مورخ 1369/10/13

2- وکالتنامه به شماره ....

3- سند ازدواج شماره ..... مورخ 1392/04/15 دفتر رسمی ازدواج شماره ....

شرح دادخواست طلاق به درخواست زوجه

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند زوجه به موجب سند ازدواج که تصویر آن پیوست دادخواست تقدیم گردیده در تاریخ پانزدهم تیر ماه 1392 با خوانده ازدواج نموده و فاقد فرزند مشترک می باشند بنا به اظهارت موکل، زوج دز طی زندگی مشترک با زوجه بد رفتار بوده به گونه ای که خشونت و سوء رفتار مستمر زوج، موجب کراهت و تنفر زوجه گردیده و قادر به ادامه زندگی مشترک با زوج نمی باشد و حاضر است با بذل کل مهریه ما فی القباله خود را مطلقه نماید.لذا با تجویز بند 2 سند نکاحیه تقاضای رسیدگی و صدور حکم شایسته مبنی بر طلاق مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

 

لایحه دفاعیه - طلاق به درخواست زن

با سلام و آرزوس قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی

احتراماً در خصوص پرونده کلاسه ... موضوع طلاق به درخواست زوجه جهت تشحیذ ذهن مقام محترم دادگاه اشاره به نکات ذیل لازم و ضروری می باشد.

1- موکل به موجب سند نکاحیه شماره .... مورخ 94/04/15 تنظیمی در دفترهانه ازدواج شماره .. تهران به عقد دائم زوج در آمده است ولی متاسفانه از بدو زوجیت، خواندده با رفتارهای سوء و نا بهنجار خود موکل را کراراً مورد آزار و اذیت قرار داده و بارها اقدام به ضرب و شتم موکل د راماکن عمومی، منزل پدری موکل و.... نموده است و با رها کردن موکل از زمان زوجین هیچگونه اقدامی در جهت تشکیل زندگی مشترک و پرداخت نفقه به موکل ننموده است که در راستای اثبات این امر شهودی هستند که حاضر به ادای شهادت در محضر محترم دادگاه می باشند.

2- حسب اظهارات موکل، خوانده هیچگونه تمایلی به داشتن رابطه زناشویی با موکل ندارد و از داشتن رابطه زناشویی با موکل هیچ لذتی نمی برد و به گفته خوانده، موکل همسر ایده آل وی نبوده و تمایل به ایجاد رابطه جنسی گروهی دارد با این اظهار که من در روابط جنسی با یک نفر لذتی نمیبرم و از موکل خواسته روابط جنسی گروهی و چند نفره داشته باشند.

3- نکته دیگر اینکه خوانده با موکل رابطه جنسی خشن داشته و وی را تحت فشار قرار داده و با توهین و تهدید حین رابطه از موکل خواسته تا به پدرش فحاشی نماید که با امتناع موکل از اینکار خوانده وی را مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت (حین رابطه زناشویی) قرار داده است.

4- خوانده با ارسال پیامک به یکی از دوستان نزدیک موکب به وی پیشنهاد داشتن رابطه نامشروع داده که ایشان حاضر به ادای شهادت در محضر دادگاه می باشند.

حال با عنایت به موارد مذکور در فوق و عدم تمایل موکل به ادامه زوجیت به دلیل سوء رفتارهای مکرر زوج و ترک انفاق و رها کردن موکل به مدت دو سال و داشتن خواسته های نامشروع (از زمان وقوع عقد) در جهت اثبات عسر و حرج زوجه صدور قرار استماع شهادت شهود و نهایتاً صدور حکم بر طلاق وفق مقررات مورد استدعا می باشد.

 

 

گزارش اصلاحی - تبدیل طلاق به درخواست زن به طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی :  شعبه 270 دادگاه خانواده مجتمع فضايي خانواده ۲ (ونك) تهران

تصمیم نهایی شماره : .....

خواهان : خانم زهرا ..... فرزند : حیدر   با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ..... .
خوانده : آقای حسن .... به نشانی : تهران.خیابان میرداماد....... .

خواسته : طلاق به درخواست زوجه

متن گزارش اصلاحی 

در خصوص دعوای خانم ز هرا ..... با وکالت آقای مسعود محمدی بطرفیت آقای حسن .... بخواسته صدور حکم طلاق به عنایت به محتویات پرونده نظر به موثر نبودن مساعی دادگاه و عدم موفقیت داوران طرفین دعوی در ایجاد سازش و اصلاح ذات البین و اصرار زوجه بر طلاق نهایتاَ طرفین تقاضای صدور
گزارش اصلاحی مبنی بر طلاق خلعی زوجه با شرایط ذیل نمودند:

1- زوجه تمامی مهریه را در قبال طلاق خلع به زوج بذل نمود و زوج قبول بذل نموده است.

2- زوجه ادعایی در خصوص اجرت المثل ، نفقه معوقه و جهیزیه ندارد.

3- زوجین فرزند مشترک ندارند.

4- زوجه حسب اظهار باردار نیست

5- طرفین با اجرای صیغه و ثبت طلاق هیچگونه ادعایی مالی یا غیر مالی دیگیر نسبت یه یکدیگر ندارند.

6- زوج ضمن عقد خارج لازم به زوجه وکالت حق توکیل به غیر داد که به وکالت از وی نسبت به اجرای صیغه و ثبت طلاق خلعی بر اساس  شرایط توافق اقدام نماید.

لذا مستنداً به مواد 28 و 27 قانون حمایت خانواده، ماده 1146 قانون مدنی و مواد 184، 180، 178 قانون آیین دادرسی مدنی گزارش اصلاحی بشرح فوق صادر و اعلام می گردد.مفاد سازش نامه قطعی و نسبت به طرفین، وراث و قائم مقام قانونی ایشان نافذ و معتبر بوده و مانند حکم دادگاه اجرا می شود.

دادرس شعبه 270 دادگاه عمومی حقوقی تهران

 

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص دعاوی خانواده و طلاق

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.