-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400
تاثیر رابطه نامشروع زن در روابط خانوادگی

 تاثیر رابطه نامشروع زن در روابط خانوادگی

سلام من و همسرم یه سالی باهم مدام دعوا و مشکل داشتیم تا جایی که همه از این موضوع خبرداشتن حدود ۳ ماهی با یه آقایی که از فامیل های همسرم بود چت و مکالمه داشتیم که به مرور به ابراز عشق و رابطه نامشروع کشیده شد که خواهرشوهرم و مادرش میدونن ولی بخاط پسرشون گذشت کردن اما وقتی به خودم اومدم دیدم که مشکلم ۲ برابر شده الان قطع ارتباط کردم و خطمو عوض کردم فقط میترسم همسرم حرفی بشنوه و بخواد پرینت پیامک، مکالمات و تماس ها رو بگیره اون وقت زندگیم به کل نابود میشه من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2330

رابطه نامشروع

 

تاثیر رابطه نامشروع زن در روابط خانوادگی

  • در خصوص جرایم منافی عفت از جمله روابط نامشروع که موضوع سوال شما می باشد مطابق ماده 102 قانون آیین دادرسی کیفری انجام هرگونه تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان‌یافته باشد که در این صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضائی انجام می‌شود.

 

  • اینکه آیا لیست مکالمات و پیام ها استعلام شود بسته به این که این تماس ها و پیام ها از چه طریقی انجام شده باشد متفاوت است . اگر از طریق اپراتورهای ایران و پیامک صورت گرفته باشد قابل ردیابی و استعلام می باشد اما در خصوص تماس ها و پیام های واتساپ و تلگرام و سایر نرم افزارهایی که سرور مرکزی آن ها در ایران نمی باشد امکان استعلام و پیگیری آن ها وجود ندارد.

 

  • در خصوص همان مکالمات تلفنی و پیامک های قابل ردیابی نیز مستندا به ماده 150 قانون آیین دادرسی کیفری : ماده ۱۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری کنترل ارتباطات مخابراتی افراد ممنوع است، مگر در مواردی که به امنیت داخلی و خارجی کشور مربوط باشد یا برای کشف

الف- جرائم موجب مجازات سلب حیات
ب- جرائم موجب حبس ابد
پ ـ جرائم موجب مجازات قطع عضو یا جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیش از آن
ت ـ جرائم موجب مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر
ث- جرائم سیاسی و مطبوعاتی

این قانون لازم تشخیص داده شود. در این صورت با موافقت رئیس کل دادگستری استان و با تعیین مدت و دفعات کنترل، اقدام می شود. کنترل مکالمات تلفنی اشخاص و مقامات موضوع ماده (۳۰۷) این قانون منوط به تایید رئیس قوه قضائیه است و این اختیار قابل تفویض به سایرین نمی باشد.

 

  • بنابراین اگر زن که در علقه زوجیت می باشد مرتکب روابط نامشروع شود بسته به این که همسر چه شکایتی مطرح نماید اقدام مرجع تحقیق متفاوت می باشد. اگر شکایت زنا طرح نماید امکان کنترل پیامک ها و تماس هایی که از طریق پیام رسان های داخلی ردوبدل شده وجود دارد. اما اگر شکایت روابط نامشروع دون زنا مطرح نماید قاضی دستور کنترل پیامها و تماس ها را صادر نمی نماید.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.