-

ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00 
مطالب و اطلاعات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 خرداد 1400
راه ها و بهترین وکیل طلاق توافقی

 راه ها و بهترین وکیل طلاق توافقی

اگر تصمیم به طلاق توافقی گرفته اید و ادامه زندگی مشترک را غیرممکن می دانید؛ وکلای ما طلاق توافقی را در سریع ترین زمان ممکن و متصور بدون نیاز به حضور شما انجام خواهند داد.برای دانستن راههای طلاق توافقی می توانید به وکیل طلاق توافقی مراجعه نمایید. در این جا به طور مختصر در مورد راههای مختلف طلاق توافقی توضیح داده می شود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3853

 

راه های انجام طلاق توافقی

1- خود زن و شوهر با هم بر سر تمام مسایل ناشی از زندگی مشترک (مهریه نفقه – اجرت المثل – حضانت فرزند – ملاقات فرزند – جهیزیه – هدایای دوران عقد و طول زندگی مشترک) توافق می نمایند و توافقات خود را صورتجلسه نموده و سپس به دادگاه مراجعه می کنند.

2- زن و شوهر هر دو با مراجعه به وکیل طلاق توافقی، هر دو به دو وکیل دادگستری وکالت می دهند و وکلای آنها تمام مراحل فوق و تشریفات داوری و اجرای صیغه طلاق را انجام داده و پس از اجرای صیغه طلاق و ثبت طلاق در دفترخانه طلاق مدارک را به زوجین تحویل می دهند.

3- در صورتی که زوج یا زوجه هریک، نخواهند در مراحل طلاق توافقی مداخله و شرکت داشته باشند، هریک می تواند به دیگری وکالت رسمی بدهد، در عرف به آن وکالت حق طلاق هم می گویند. این وکالتنامه می تواند در ایران و در دفاتر اسناد رسمی و در صورتی که فرد وکالت دهنده در خارج از کشور باشد، در سفارت یا کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران در کشور خارجی تنظیم شود. (در این فرض متن وکالتنامه اهمیت دارد، حتما جهت تنظیم متن آن با ما هماهنگ باشید)

4- زن یا شوهر یا هر دو در صورتی که مقیم خارج از کشور باشند می توانند با مراجعه به سفارت یا کنسولگری یا دفتر حافظ منافع، مستقیم به وکلای دادگستری این دفتر وکالت، وکالت دهند. (در این فرض متن وکالتنامه اهمیت دارد، حتما جهت تنظیم آن با ما هماهنگ باشید)

 

 

 

مدارک لازم برای طلاق توافقی

1- عقدنامه

2- شناسنامه زوج به همراه کد ملی

3- شناسنامه زوجه به همراه کد ملی

4- توافق نامه در زمینه مسایل مالی؛ حضانت فرزندان مشترک و سایر موارد

5- در صورتی که زوجه وکالت در طلاق داشته باشد، ارایه وکالتنامه محضری هم لازم است.

6- گواهی واحد مشاوره خانواده دادگاه مبنی بر عدم امکان زندگی مشترک

7- گواهی عدم بارداری (در مرحل پایانی کار) 

 

نکات قابل توجه در طلاق توافقی

  •  در صورت تمایل به اعطای وکالت در زمینه طلاق توافقی به وکیل دادگستری، هر دو طرف یعنی زوج و زوجه باید یک وکیل داشته باشند و یک وکیل دادگستری نمی تواند همزمان وکالت دو طرف را بر عهده بگیرد.
  • جهت اجرای صیغه طلاق، صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه نیاز است و بدون آن اجرای صیغه طلاق توافقی ممکن نیست.
  •  طلاق توافقی قابل رجوع نیست مگر اینکه زوجه به مهریه ای که بذل کرده در ایام عده رجوع نماید که در این صورت زوج هم می تواند از طلاق رجوع کند.
  •  در طلاق توافقی، توافق در تمامی زمینه ها صورت می گیرد از جمله : مهریه – نفقه – اجرت المثل ایام زندگی مشترک – نحله (حق تنصیف دارایی) – حضانت و نفقه فرزندان و نحوه ملاقات آنها – وضعیت بارداری و بکارت زوجه 
  • زمان انجام طلاق توافقی و این که طلاق توافقی چقدر طول می کشد بستگی به دادگاه صالح و شرایط زوجین و شعبه انجام دهنده و رسیدگی کننده به طلاق و البته روش و مهارت زوجین دارد و مدت زمانی بین 3 تا 4 ماه ممکن است طول بکشد. ولی وکلای دفتر وکالت ما (دفتر وکالت دادگران حامی) این کار را حدودا 2 ماهه انجام می دهند.
  • ایرانیان مقیم خارج در صورت تمایل به انجام طلاق توافقی و طلاق ایرانی می توانند از طریق ایمیل mohamadioffice@gmail.com با وکیل پایه یک دادگستری در ایران در تماس باشند. و یا از طریق واتس آپ در ساعات اداری به وقت ایران (9 صبح الی 6 بعدازظهر) با شماره 021-88019244  تماس بگیرند و در غیر ساعات اداری با ارسال پیام از طریق تلگرام و وا تس آپ به شماره 09121457035 با وکیل طلاق؛ وکیل طلاق توافقی؛ وکیل مهریه و وکیل خانواده در ارتباط باشند.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.